Protestantse Gemeente te Dinther c.a.

HULPDIENST LICHTPUNT HDL HULPDIENST LICHTPUNT HDL
HULPDIENST  LICHTPUNT  HDL (Heeswijk-Dinther-Loosbroek)
In 2006 gestart vanuit de kerken in HDL (katholiek en protestant) om in hulpvragen van minder draagkrachtigen te kunnen voorzien.
Onze eerste actie was: de Kerstpakketten actie.  De inwoners van HDL brengen gekregen of zelf samengestelde Kerstpakketten naar de kerken en de leden van de werkgroep Lichtpunt brengen ze bij de gezinnen, die moeten leven van een uitkering.
Later is er ook de Paaspakketten actie bij gekomen.
Om te voorzien in hulpvragen van materiële aard: huisraad, witgoed, kleding, fietsen e.d. zijn we gestart met LICHTCIRKEL (een kring van actieve inwoners van HDL die we bereiken via hun e-mail adres).
Daarnaast begeleiden we mensen naar instanties: gemeente, huisarts, ziekenhuis, maatschappelijk werk en helpen we gezinnen met verhuizen, woning schoonmaken, afval naar de stort brengen, in de tuin werken, het regelen van parkeerkaarten etc.
Soms krijgen we geld van instanties of anderszins om een dagje uit te regelen voor kinderen, waarvan de ouders geen geld hebben om op vakantie te gaan.
We rijden wekelijks met mensen, die zelf geen vervoer hebben, naar de voedselbank om hun voedselpakket op te halen.
We verwijzen mensen door naar “schuldhulpmaatje” als ze in aanmerking komen voor schuldsanering.
Aanspreekpunt Heeswijk: e-mail adres; heeswijk@parochieheiligeaugustinus.nl t.a.v. hulpdienst Lichtpunt of telefonisch 0413-296341 (Mia van Doorn)
Er is een diaconiefonds met bankrek. Nr. NL02RABO0126935092 van hulpdienst Lichtpunt HDL van de RK Par. H. Augustinus.

Goede Vrijdag / H. Avondmaal
datum en tijdstip 29-03-2024 om 19.00

kerkdienst 1e Paasdag
datum en tijdstip 31-03-2024 om 10.00 uur